יום שבת, 18 באוגוסט 2007

קפה טרנזיט

בימים אלו עלה למסך הקולנוע, במוזיאון תל אביב, סרט איראני בשם "קפה טרנזיט", סרטו של קמבוזיה פרטובי. הסרט הוא הפקה משותפת של איראן וצרפת משנת 2005.
נושא הסרט הוא נושא שאני באופן אישי מאוד אוהב. הסרט מספר על מאבקה של אישה בחברה הנשלטת על ידי גברים, כנגד כל הסיכויים לחיות את חייה כפי שהיא רוצה ולא כפי שהסביבה שלה מכתיבה לה.

הסרט מספר על רייהאן, אשת משפחה איראנית, אמא לשתי בנות המתאלמנת ונותרת לגחמותיו של גיסה והתרבות האיראנית. בניגוד גמור להנחיות משפחת בעלה המנוח, מחליטה רייהאן לפתוח מחדש את הקפה אותו ניהל בעלה ולהצליח במקום בו אף אישה אחרת בסביבתה לא הצליחה.

בדרך פוגשת רייהאן דמויות שונות ומעניינות. הסיפור עצמו יפה ומרגש. יחד עם זאת סובב הסרט את בית הקפה. ניתן לראות בסרט מאפייני בית קפה איראני, אוכל איראני עשיר מאוד ואהבה רבה למטבח. רייהאן אשפית במטבח ולדבריה ירשה זאת מאמה. יפה מאוד לראות את המתרחש בסרט על רקע המתרחש בבית הקפה של רייהאן.

גם אם אתם חושבים לעצמכם, "אני אלך לראות סרט שמדבר פרסית?" או "מה כבר יכול להיות מעניין בסרט פשוט כזה?" לכו לראות אותו. הסרט פשוט ויפה.

קצת על האוכל הפרסי -
מורכבותו של האוכל הפרסי משווה לו טעמים וריחות שניתן לזהות ללא כל קושי. במטבח הפרסי תבשילים רבים, תבלינים כגון כורכום, הל, זעפרן, ראשד, קינמון, לימון פרסי ועוד... עלים כגון הבזיליקום, נענע, כוסברה, פטרוזיליה, טרגון ועוד...

מסעדות פרסיות בארץ (לפי אתר http://www.2eat.co.il/) -
קשת - נווה שאנן, תל אביב
אספהאן - לוינסקי 108, תל אביב
גוהר - התעש 26, כפר סבא
ורטיגו - גיסין 37, פתח תקווה
מיטל - אחד העם 40, תל אביב
נאייב - זבולון 12, תל אביב
סלימי - נחלת בנימין 80, תל אביב
גונדי בר - היצירה 17, רמת גן
עדן - נווה שאנן 16, תל אביב
עדנה - טרומפלדור 3, רמת השרון
רנסאנס - בצלאל 46, רמת גן


לינק לאוכל פרסי:
http://www.mage.com/cooking/recipesbody.html

אשמח עם תגיבו ותספרו על חוויותיכם מהמטבח הפרסי.

2 comments:

אנונימי אמר/ה...

סרט חביב בעיקר עשה לי תאבון.
יאיר

אנונימי אמר/ה...

אני אוסף סרטים הנשענים על אוכל אשמח לתוספות (כמו גם סצנות מסרטים שיש בהן דגש על אוכל)