יום שבת, 8 בדצמבר 2007

ארט דה קוקו


למי מאיתנו שגר במרכז הארץ, כמוני, העיר כרמיאל נתפסת כמקום שולי, בוודאי מבחינה קולינרית (הרי מה יש לכרמיאל להציע שאין בתל אביב). ובכל זאת, גם העיר הזו טומנת בחובה הפתעות לחובבי השוקולד.

לפני כשלשה שבועות נסענו עמי ואני לנופש בצפון, במושב רמות. תמיד כשמתכננים טיול ישנן סטיות מהדרך, חלקן מתממשות וחלקן לא, ועצירה ב"ארט דה קוקו" שבכרמיאל היוותה הכרח שבלעדיו הטיול אינו טיול.

ב"ארט דה קוקו" ביקרנו לראשונה כבר לפני כשנה, גם בטיול לצפון. הביקור ההוא הותיר עלינו רושם כל כך גדול שלא ניתן היה לוותר גם הפעם על עצירה במקום. המקום הוקם על ידי שוקולטיירית מוכשרת בשם מיכל להב. אינני יודע מדוע בחרה דווקא בעיר כרמיאל. יחד עם זאת, המקום מהווה נקודת עצירה מעולה ואני מניח שהוא גם פופולארי למפגשים עסקיים לבאי איזור התעשייה וההיי-טק.

"ארט דה קוקו" מצויה על כביש אזור התעשייה הצפוני של כרמיאל ומהווה חלק ממתחם הקניות BIG. המסעדה בנויה כחלל גדול כשמשמאל לכניסה מקררי השוקולד והעוגות ומימין שולחנות המסעדה עצמה. את המסעדה מקשטים מדפים עמוסי עוגיות ומוצרי קונדיטוריה כשוקולדים, אבקות שונות וכו'. המקום, כמו השוקולדים, מעוצב בגוני חום ולבן והשרה עלינו משהו רגוע ושלו בתוך הרצון להספיק כמה שיותר בטיול לצפון.

תפריט המקום תוכנן על טהרת החלבי. ארוחות בוקר, טוסטים, מנות פסטה חמות וכמובן הקינוחים. אח...הקינוחים. התיישבנו בשולחן הצמוד אל החלון ונהנינו מהשלווה והגשם שהחל לטפטף בחוץ. המלצרית שהייתה יעילה עד מאוד הביאה לבקשתנו 2 ארוחות בוקר. בדיעבד אולי עדיף היה להזמין אחת, שכן המנות גדולות מאוד ובהחלט מספיקות לשני אנשים. המנות הורכבו מחביתה, גבינת שמנת, גבינת צאן, טוסט צרפתי, יוגורט עם ריבה ופירות יער, לחם שנאפה במקום (ריח גן עדן), בליני ושתיה. התענגנו עד מאד מארוחת הבוקר. דבר אחד שהפריע דווקא נוגע לפן הסוציאלי של העסקת עובדי המקום. כלי ההגשה כל כך כבדים שאם אינך מתעמלת בהטלת כדור ברזל ממזרח גרמניה לשעבר אינך יכולה להיות מועסקת כמלצרית במקום.

בזמן שזללנו לנו את ארוחות הבוקר החלטתי לצלם מעט את מקררי השוקולד והעוגות והנה התמונות לפניכם.



קשה לעמוד בפיתוי. השוקולדים והמנות המתוקות האחרות עוצבו ביד אמנית אמיתית. לא מדובר בעוד קונדיטורית או שוקולטיירית, אלא באמנית שטוב תעשה אם תפתח סניף נוסף במרכז הארץ (מיכל להב יכולה לרשום לעצמה כבר עכשיו לקוח אחד קבוע).

ההחלטה היתה קשה מאוד, אך לבסוף נפל הפור והוזמן קינוח אחד מתוך מבחר גדול מאוד. ההנאה הייתה גדולה מאוד וניתן לומר כי ירית הפתיחה של הטיול נורתה והמשכו המהנה היה מובטח.

לא יכולנו לצאת את המקום מבלי לרכוש קופסה עם 9 סוגי שוקולד שונים. כמו המקום ותכולתו, גם האריזה הייתה פאר היצירה.

את השוקולדים כבר זללנו לנו בצימר במושב רמות.
מומלץ בכל נסיעה צפונה גם אם צריך לסטות מעט מן הדרך.








9 comments:

Shlomi אמר/ה...

ממממ
רק מלקרוא מתחילים לרייר.
מרגישים את הטעם דרך המילים.

אנונימי אמר/ה...

יאממי, מאכל האלים נראה לי, התיאורים המילוליים מרהיבים אך התמונות מוכיחות שמי שלא היה מעולם במקום המתוק הזה, (כמוני), הפסיד.
מתה על שוקולד.
אגב, את הסרט הישן "שוקולד", עם ג'וני דפ ראיתם?

Zipi אמר/ה...

נקרא ונראה שווה ביותר.
אל תזלזל בטעמם של הצפוניים, לא כל טוב הטעם נמצא בתל אביב.

Unknown אמר/ה...

מיכל - את הסרט שוקולד אכן ראיתי - סרט מעולה אם כי הספר מיטיב להעביר את תפקיד השוקולד בכל המאורעות.

ציפי - חס וחלילה אינני מזלזל בטעמם של הצפוניים. יחד עם זאת אין מה לעשות המבחר הגדול ביותר מצוי בתל אביב וסביבותיה. לא סתם מבחינתי ארט דה קוקו היא פנינה של ממש.

אנונימי אמר/ה...

פעם הבאה-נסו את הפנקייק שוקולד מריר.
מעדן אמיתי,לא עובר שישי בלי לאכול את זה.
טעים,מדהים,שוקולד נוזל וענקי...

קורנינג אמר/ה...

באמת קונדטוריה/מסעדה מדהימה. ביקרתי בה לפני כשבוע ויצאתי פעורת פה. ניתן להשיג במקום גם כלי אוכל/הגשה מדהימים. בהחלט מומלץ!

אנונימי אמר/ה...

Hey - I am really delighted to discove this. cool job!

חנה אמר/ה...

ביקורת ואזהרה: האוכל באמת טעים אבל כשהייתי בשירותים יצא לידי בחור שעובד במקום ולא רחץ את ידיו!!! ניגשתי למנהל המקום ודיווחתי לו על כך, הוא להגנתו אמר שהוא רוחץ ידיים מהשירותים בכיור הבר וזה מקובל. מחיתי על כך בתוקף ואמרתי לו שבתור מנהל הוא צריך לעמוד על כך שכל העובדים ירחצו ידיהם ביציאה מהשירותים. תגובתו ותגובת העובד היתה זלזול מוחלט דבר שעמד בניגוד לאופי המקום - בקיצור מגעיל ביותר!!! איכס, לא חוזרת למרות שאני מכורה לשוקולד, שמה איקס ענק על מסעדה זו. ואחר כך מתפלאים איך מקבלים קוליפורמים במזון...

אנונימי אמר/ה...

היום חגגנו בארט דה קוקו יום הולדת ולמזלנו הרע הרצפה הייתה רטובה וחמתי החליקה ונפלה. התנצלות הגיעה רק אחרי שהערתי למלצרית על כך - כל התייחסות של בעלי המקום לא נעשתה שלא לדבר על פיצוי סימלי. למקום שמחשיב את עצמו יוקרתי וגובה מחירים בהתאם לא ציפיתי לכך. למקום הזה אני לא חוזר!