יום רביעי, 2 בינואר 2008

מורטי והלן

המצרכים למתכון של מורטי והלן: 3 בחורים צעירים, כאלה עם רצון עז להביא משהו שונה, חנות מכולת ישנה, קמצוץ מבן יהודה של תל אביב והרבה אנשים שמחים. ואופן ההכנה? פשוט מאוד. לוקחים את המכולת ישנה, נותנים למעצב חכם שיהפוך אותה ללאונג' דו-קומתי סטייליסטי ועדכני, אחר כך מערבבים פנימה את 3 הבחורים שבהחלט משרים אווירה של נינוחות ושמחת חיים, ולטאץ' הסופי מתדלקים כמה משקאות מהברמן החתיך. התוצאה היא ערב מהנה לכל מטרה.

הגענו בשלישי בערב למורטי והלן, בר חדש יחסית (3 חודשים) שנפתח בבן יהודה 196. כבר בכניסה למקום הרגשנו באווירה שונה - החל מהעיצוב, קיר לבֶנִים בהירות עם בר עץ חום כהה וקיר הטפט הקונטרסטיים, דרך המוסיקה וכלה בחיוכים וב"סבבה" שהפגינו הנוכחים.

התיישבנו על הבר והזמנו שתייה (בירה ומרטיני ביאנקו). השירות היה יעיל מאוד וחייכני. המוסיקה שליוותה את שהייתנו במורטי והלן הייתה מוסיקה ישראלית כיפית. בכל יום יש די.ג'י אחר - הקהל שמכיר ויודע להבדיל מתאים עצמו לסגנון שמתאים לו - ימי חמישי-שישי הם כמובן ה"סליזיים" יותר והמוסיקה, לדבריו של נעם אחד הבעלים, מביאה לכדי ריקודים על הבר (אני בטוח שלברמן אין התנגדות) ובכל מקום פנוי אחר.

אגב, האוכל זול וחביב - אכלנו קובה עם טחינה וטוסטי גבינה עם טפנד זיתים, שהיו מעולים (המלצתו של הברמן). קינחנו בצ'ייסר בחרובקה. אני חייב לציין לטובה את מבחר המשקאות. לדעתי קשה יהיה להתקיל את הברמן במשקה שלא יהיה לו להציע. אני אומר את זה כי לצערי דווקא משקה כמו בחרובקה אין להשיג בכל בר, למרות הפופולאריות של המשקה.

מורטי והלן, מורטי והלן - מי אלה לעזאזל? מדובר בהורים של ג'רי סיינפלד (לא ההורים האמיתיים אלא מהסיטקום המפורסם). לא מדובר שאיזושהי כוונה עמוקה ופילוסופית אלא בשם מדליק שעושה את העבודה וגרם גם לי, כמו לרבים אחרים, לשאול למה ולהיכנס פנימה.


נעם מספר שבזמן הקצר שבו הבר קיים, המקום שלהם הצליח המקום ליצור לעצמו אוכלוסיית מבקרים קבועה שהולכת וגדלה - הישג יפה מאוד, בהתחשב בעובדה שהמבקרים אינם מגיעים רק מה"שכונה" אלא מכל איזור המרכז והשרון. המקום נטול פוזות ומלא באנשים שמגיעים ליהנות ממקום אחר ולא רק לעשות סיבוב ולעבור לבר הבא. מורטי והלן הוא בהחלט מקום לפתוח ולסגור את הערב בכיף.

3 comments:

Shlomi אמר/ה...

נשמע סבבה לגמרי
אולי קצת רחוק לתושבי השפלה..
אבל נראה שכדאי לעשות את המאמץ.
תשתדל לבלות ככל האפשר במילואים.

אנונימי אמר/ה...

בהחלט נשמע ונראה טוב, אבל האם גם שם אסור לעשן?
תחזור בשלום מהמילואים ושיהיה בתאבון מקווה שכבר לא מגישים בבסיסים לוף.
נשיקות

לוח חינם אמר/ה...

נשמע מפתה (-: