יום שבת, 16 בינואר 2010

מישלן מהדורת ה-100


לבד מהיותי גרגרן בלתי נלאה, אחת משאיפותיי הגדולות בחיים היא להפוך לאחד מאותם מבקרי מסעדות מקצועיים המהלכים אימים על כל עולמות הקולינריה הסובבים אותנו. יותר מכך, ככל שאני קורא ספרות מקצועית בתחומים גסטרונומיים וחווה טעמים חדשים, כך הרצון שלי להתפתח בתחום הולך ותופס משמעות חזקה יותר בחיי הבוגרים.

חלק ממבקרי המסעדות החשובים ועלומי שם ומראה הם דווקא אותם צוות מבקרי מסעדות ומלונות מבית היוצר של מישלן (MICHELIN). אכן משהו לשאוף אליו, להיות מבקר מסעדות של מישלן (או גומ-יו).

מישלן היא חברת צמיגים שהוציאה בשנת 1900 את המדריך האדום כחלק מאקט שנועד לקדם מכירות וחולק בחינם. ביסוסו של המדריך כיוקרתי ומוביל בתחום ביקורת המסעדות חל רק לאחר מלחמת העולם השניה במהלכה לא יצאו מהדורות עדכניות.

מדריך מישלן מעסיק מבקרי מסעדות הנודדים ברחבי המדינות אותם הם סוקרים ומעניקים למסעדות את כוכבי מישלן - הנחשבים יוקרתיים מאוד, ואף היו לא אחת הגורם לאובדן שפיותם של שפים מסוימים. מבקרי המסעדות אינם מוכרים ובמסעדות בהן נדרשת הזמנת מקום מראש מציגים עצמם במסווה ועם כרטיסי אשראי שנושאים שמות בדויים. בסוף ארוחה יכול המבקר לצאת את המסעדה או להציג את זיהוי המישלן שלו על מנת לבחון את המטבח ולשוחח עם השף.

בעבר סקרתי כאן את סרטו של לואי דה פינס – "רבע עוף" המציג את חייו של עורך מדריך דמוי מישלן וצוות מבקריו הנאמנים. אמנם הסרט מוצג בהגזמה האופיינית ללואי דה פינס ובקומיות רבה, אך אני מאמין כי האדרנלין השולט בכל פריים מאפיינים את המתרחש בקרב עורכי ומבקרי מישלן.

ב-2009 הקיף מדריך מישלן 23 מדינות ברחבי העולם כשהחדשה ביותר היא הונג קונג ומקאו. האירוע שיוחד לשנה זו היה הוצאת המהדורה ה-100 למדריך מישלן צרפת.

לשמחתי הרבה גיסי עומר שזה עתה התמנה ל - Corporate Clients- Food Service Specialist בחברת ISS העולמית הביא לי במתנה את מהדורת ה-100 החגיגית.

עכשיו כל שנותר הוא לדפדף בין דפי המדריך ולפנטז שגם אותי יקראו יום אחד לדגל ושאוכל להביא מפנטזיית החושים שלי לעולם כולו.

קובי

2 comments:

שלומי אמר/ה...

ומה צריך לקרות/להשתנות כדי להגדיל את הסיכוי שזה יקרה?
מאחל לך שזה ייתגשם לך !!

הילית אמר/ה...

א-מן!