יום ראשון, 20 ביוני 2010

פרת מוזס רבנו

משה או מוזס בשמה העברי היא רשת מסעדות הפרוסה בתל אביב, הרצליה וראשון לציון ומוכרת בעיקר בזכות סמל החתול מזרה האימה שלה. אם אינני טועה, סניף מוזס הראשון הוא זה שהוקם בשדרות רוטשילד, תל אביב על חורבות מסעדת הבשרים בירנבאום ומנדלבאום. מבנה יפהפה שהוסב לדיינר מודרני ובו מקומות ישיבה במרפסת המוצפת באורה החם של השמש או בפנים המסעדה המעומעם. אציין כי סניף המסעדה ברמת החייל שונה לחלוטין. מדובר בחלל גדול וגבוה מאוד שמפנה את מקום האינטימיות לטובת תפיסה הי-טקית.

תפריט המסעדה מגוון ומותאם גם לילדים. לא בכדי מגיעות למקום משפחות רבות. התפריט מכיל מנות פתיחה בהן אציין לחיוב את הקסדיות. קסדיה היא מעין טוסט ממוצא מקסיקני, אותו בחרו להגיש במוזס בשתי צורות – קסדיה האם מלווה בגבינת גאודה (לא מספיק גבינה) וצ'ילי או קסדיה עם צ'דר ובצלים חרוכים. על אף קריאת העורקים לעזרה בשל הגבינות המלוות את המנות הללו, הן בהחלט מנות דגל מבחינתי בכל הנוגע למנות ראשונות במוזס.


בין מנות הסלטים לא נרשמה מעולם התלהבות יתרה בקרב האנשים שסעדו עימי, אין ספק שניתן לוותר עליהן ולעבור היישר לעיקריות. גם על מנות העוף למיניהן אפסח, שהרי למוזס המבוגרים באים בשביל לאכול המבורגרים.

במוזס ניתן למצוא ארבע וורסיות שונות של המבורגרים:
מוזס ארט בורגר – 250 גר' בשר בקר, עגל וכבש, מוזס בורגר בקר קלאסי בשלושה משקלים 150, 200 א 300 גר'. למיותר לציין כי 150 גר' הם אופציה לנשים שחושבות שהן בדיאטה. מוזס ארט בורגר הוא ההמבורגר המועדף עלי במוזס. תמיד מוגש בצורה נאה, תמיד מוכן לפי דרגת העשייה המבוקשת ותמיד מלכלך את הידיים בדיוק כמו שהמבורגר צריך לעשות.




שתי וורסיות נוספות שמבלי לדעת את האמת לאמיתה, אני מרשה לעצמי להטיל ספק באשר להצלחתן, הן מוזס בורגר בריאות ומיזורי בורגר. מוזס בורגר בריאות הוא הלחמה "מנצחת" (לפחות לדעתו של מחבר התפריט) בין עוף, טופו ופטריות פורטבלו, ללא שומן. אני מפנה שאלה לכל בר דעת שראה בחייו צלייה של המבורגר אמיתי – הייתכן המבורגר טעים ללא שומן? הייתכן המבורגר שמורכב מעוף? האם מצופה מהסועד לפרוס כנפי עוף בתום ארוחה מזינה שכזו? לגבי המיזורי בורגר אוותר על תיאור תכולתו הבריאה מדי ואציע שם חדש Misery burger.

ההמבורגרים אינם מלווים בתוספות, אלא אם תזמינו אותן בתשלום. המלצתי היא "טוגני מוזס" (צ'יפס), אם כי אין אחידות בעניין זה. לעיתים מוצלחים מאוד ולעיתים מאכזבים. רק לשם הבהרה, צ'יפס מוצלחים מבחינתי הם פריכים מבחוץ ובעלי תכולה רכה מבפנים, בשלב בו תפו"א הפנימי מתחיל להיפרד מקליפתו שטוגנה בשמן חם מאוד. לא בריא אבל טעים.



אם שבעתם מן ההמבורגרים והקסדיות ועוד נותר לכם מקום לקינוח, הייתי מציע לסיים בקפה. לצערי לא מצאתי במוזס קינוח שיגרום לי להפעיל את קיבתי השניה, "קיבת הקינוחים". בכל מקרה, באתם למוזס בשביל לאכול המבורגר בשר ולא עוגת גבינה. קינוח אינו תמיד הכרח.

מוזס היא מסעדה שחוזרים אליה שוב ושוב, בעיקר כי הוגיה השכילו לשאוף, לנסות וכמעט להצליח ביצירת תחושה של דיינר אמריקני משוכלל סטייל ישראל שנות ה-2000, ועם ישראל תמיד אוהב להרגיש אמריקה. למרות שכבר קיימים כמה וכמה סניפים, ולמרות שההצלחה המסחרית הפכה את הרשת ליותר ויותר תעשייתית, זו עדיין אופציה לא רעה להמבורגר.

kubush