יום שלישי, 13 ביולי 2010

ח'ג'יבדה ו-40 העוגיות

ח'ג'יבדה היא עוד סיבה למריבה צבעונית בין עיראקים לפרסים. אלו אומרים ששייכת להם ואלו אומרים להם. כך לפחות לדברי בעלי החנות למאכלים עיראקיים ברח' הרצל ברמת גן – "הטעם העיראקי פוג אל נחל".

מכריי ידעו לספר עלי שקשה לי לעבור ליד חנות חדשה לממכר מוצרי מזון מבלי להציץ רגע פנימה ולתהות על קנקנה. סקרנות זו עוד לא הרגה שום חתול, אבל אותי וודאי ימצאו צונח יום אחד לתוך ויטרינת עוגות מעוצבות או לכל הפחות דוכן תבלינים. מותר לקוות, לא? (כל עוד לא מדובר על צניחה לתוך שק פלפל שחור גרוס).

כאחד שמייחל לעצמו בבוא היום את הקרמשניט של מעלה ולא הכוסמת של מטה, קשה לי עוד יותר להתאפק כשאני עובר ליד חנות שמייחדת עצמה לעדה מסוימת. כך קרה שבאחד מימי שישי האחרונים בעודי עובר ברח' הרצל גיליתי חנות מאכלים עיראקיים הקרויה על שם שיר מאוד מפורסם ששר במקור, לא אחר מאשר הזמר העיראקי עתיר הזכויות נאזם אל ע'זלי (ناظم الغزالي).

משמעות "פוג אל נחל" בתרגום חופשי היא "על עץ התמר" , שיר אהבה שעם משמעותו העמוקה אני בהחלט יכול להזדהות באספקט הקולינארי.


החנות אינה מיוחדת משאר חנויות הרחוב, אלא שביום שישי ניתן למצוא בה מיני מאפים שאינני מכיר מחיי היומיום שלי. נכנסתי לחנות לחפש קובה. הצלחתי להביך את עצמי כשהצבעתי על משהו שהזכיר לי קובה בורגול ושאלתי האם המילוי בשרי. המוכר האדיב ענה לי "לא צדיק, זה ח'ג'יבאדה זה מתוק". מבלי להסתובב יכולתי לשמוע את רחש הציחקוקים של הזקנות העיראקיות מאחורי. כן, אלה שרק רגע לפני שאלו אם יש לו בלובנד כי רק עם זה הן אופות. אבל כמו שמירי פסקל אומרת – מה 'כפת לי.

ביקשתי חמש חתיכות מהח'ג'יבבה ו-40 השודדים הזה כדי לגלות שהעוקץ הוא המחיר. מחיר חמש החתיכות היה 25 ₪. קניתי כמובן. נפרדנו בברכת שבת שלום אני, בעל החנות, שושנה, ארבלי ואלמוזלינו הקטנה.

מסוקרן כאוחז צעצוע חדש, הגעתי הביתה וצעקתי כאילו כך אני עושה בכל יום שישי – "יש ח'ג'יבדה".

אכן, הייתה ח'ג'יבדה, היו ח'ג'יבדה והיו זוג מכנסיים שעלו עלי פעם. הטעם משגע, המילוי אגוזים, שקדים אולי קצת קוקוס. העוגייה מצליחה להיות רכה ופריכה בו זמנית. אי אפשר להפסיק לאכול את המעדן הזה על אף שאינו נראה אטרקטיבי במבט ראשון.



אני ממליץ בחום לנסות וכמה שיותר מהר. אגב, נא לא להגיע לחנות ביום שישי אחרי השעה 9:00 אחרת תראו בחנות מגש ריק ובחוץ את גבי מופנה אליכם כשבידי שלל הח'ג'יבאדות האחרון.


שלכם,

kubush

8 comments:

אנונימי אמר/ה...

אחד המשעשעים ביותר שכתבת עד כה :)

osuis אמר/ה...

איזה כיף לגלות מקום כזה והוא ממש קרוב לבית :) בהחלט אחד המששעשעים שלך -- ובשפת הפייסבוק--איי לייק איט ♥♥

עמיקי אמר/ה...

איך אני רואה אותך קורא בקול: יש חג'יבדה!

אנונימי אמר/ה...

מ-עו-לה!!!

אנונימי אמר/ה...

החג'יבדות נמכרות רק ביום שישי?

קובוש - קובי קלייטמן אמר/ה...

לא, מצאתי שיש שם חג'יבדות גם בימים אחרים. למשל השבוע ביום שני בדיוק כשהחלטתי לפצוח בדיאטה עברתי שם וקניתי כמה (בשביל אנטי-טראומה)

שלומי אמר/ה...

אין על החג'יבדה שלהם מספר 1 בארץ!!!
יתר המאפים ברמה גבוהה מאוד .
לפעמים צריך לחכות בסבלנות אבל שווה כל רגע

גלית פוגל רמת-אביב אמר/ה...

לעזאזל איזה טעים זה!!!!!!! אין לה לוק של רולדין אבל היא בשבילי היא מלכת כל העוגיות שאכלתי. קובי תודה רבה