יום שבת, 15 באוקטובר 2011

פורנו במטבח של גיא






בכל פעם שגיא נוסע לחו"ל הוא חוזר עם מאכל חדש שהוא חייב לשחזר ולנסות בכוחות עצמו. כך היה כשחזר מארה"ב עם חשק אדיר למרק צ'אודר וכך היה כשחזר מגרמניה עם חשק אדיר ל –Schweinshaxe.


פורנוגראפית ככל שהמילה Schweinshaxeתצטלצל באוזנינו, הרי שבסך הכול מדובר במאכל גרמני מסורתי ממחוז בוואריה שכל תכולתו הוא ירכי חזיר מבושלות בציר ואפויות בתנור כך שעורן יהיה פריך.

בסך הכול? אם הסעודה שחווינו לפני מספר שבתות אינה פורנוגרפיה בבימויו של הבמאי המהולל גיא, אתם יכולים להחזיר את תוכנית התרבות "תותי פרוטי" אל המסך הקטן ולשלוח אותי לקורס רענון.


מאחר ובגרמניה החזירים כנראה מעט גדולים ממה שהרבנות מתירה לגדל בארץ הקודש, תוכלו למצוא בתפריטי מסעדות את השם – Halbehaxe שמשמעו מחצית ירך. בארץ לא תוכלו למצוא ככל הנראה את המנה הזו כלל. בעצם, מדובר על החלק שבין הקרסול והברך, חלק עסיסי מאוד שצלייתו מלווה בהרטבה קבועה של הבשר באמצעות הציר כך שהמאכל מצריך עבודה רבה בטרם יוגש לשולחן.


הרטבה מתמדת בתנור


להפתעתי גיליתי אתר מדרג את טיב מנת ה- Schweinshaxeבמסעדות שונות בגרמניה. כאשר ניתנת נקודה אחת המשמעות היא שעדיף להזמין כריך גבינה ואילו חמש נקודות משמען שיא קולינארי. http://haxentest.de/


בכל מקרה עיניכם הרואות שאת ה- Schweinshaxe של גיא לא אחליף בשום Schweinshaxe אחר, אצלי הוא קיבל 5 נקודות למרות שלא הצליח להפוך את העור לפריך.


ירך חזיר

kubush

2 comments:

מרינה אמר/ה...

השומן שעל השוק אמור להיות פריך, אבל בטיב טעם מורידים אותו. אולי צריך לבקש מהם מראש במיוחד.

שלומי אמר/ה...

כשר ? לא כשר? למי איכפת ובכל מקרה תאווה (מישהו אמר פרונוגרפיה?) לחיך !!!!