יום חמישי, 3 במאי 2012

בואו לאכול איתי


האם עוד תוכנית אוכל יכולה לחדש לנו משהו? ועוד בערוץ הראשון?

מסתבר שכן, הערוץ הממלכתי רקח לנו תכנית קצבית, שלמרבה ההפתעה לא לוקחת את עצמה ברצינות יתרה.
לשמחתי קיבלתי לידי את הפרקים הראשונים של הדוקו-ריאליטי "בואו לאכול איתי", המבוססת על הקונספט "Come dine with me" הבריטי, ותעלה לשידור כסדרה יומית בערוץ הראשון במהלך 10 השבועות הקרובים, מראשון עד חמישי.

איני נוהג לשמש שופר פרסומי, אך בעקבות צפייה ב-2 הפרקים הראשונים של "בואו לאכול איתי" אינני יכול להתעלם מהיות הסדרה ראי לתרבות הקולינארית המתפתחת בארץ. מה גם שהיא קורעת מצחוק.

הקונספט ב"בואו לאכול איתי" הוא פשוט למדי. בכל שבוע מציגים בפנינו חבורה בת 5 אנשים המעידים על עצמם כבשלנים טובים. בכל יום במהלך השבוע, המתחרים - שנפגשים לראשונה במסגרת התכנית - מתארחים לארוחה בביתו של אחד החברים. בסוף הערב המתחרים מנקדים את הארוחה בציון. כמצופה מריאליטי, יש גם פרס לבשלן המצטיין. אך בניגוד לסדרות ריאליטי אחרות, יוצרי הסדרה נמנעים משימוש באמצעים מלאכותיים לשם יצירת תחרותיות.

אז מה הופך את "בואו לאכול איתי" לצפייה מבדרת? המשתתפים.

מדובר באנשים מן השורה שהמפגש עם עדשת המצלמה בחלל המטבח, בסיוע עריכה מדויקת וקריינות צינית ברקע, מזקק מתוכם את הקריקטורות של עצמם.

בפרקים הראשונים ניתן למצוא עובדת משק בית קולנית ודעתנית שמאד רוצה לפגוש הומואים, לסביות וערבים, פלצן מצפון תל אביב שמתקשה להתמודד עם הקולנית, ברמנית שלדברי הקריין "גונבת משפטים ממכוערות", ואת ההיא שלא נולדה עם כפית זהב בפה אבל ידעה ממי להתגרש. את החבורה סוגר מתקשר מוחצן שמתעקש שהוא דו מיני.

הערבוביה הזו של אנשים, חלקם מודעים לעצמם וחלקם פחות, שכמו נקטפו מעולמות שונים, גרמה לי לפרוץ בצחוק לא פעם. יוצרי הסדרה כל כך מודעים למתרחש, שהם אינם משאירים ספק באשר לאמירות הספונטניות שהחבורה העליזה הזו מייצרת. נראה שלא צונזר דבר. ואין לי ספק שכל הנאמר בין המשתתפים הוא ספונטני לחלוטין.

בנוסף, יש ל"בואו לאכול איתי" בונוס משמעותי – הקריינות של שי אביבי. אביבי אמנם אינו בריטי נלהב כמו בתוכנית המקור הבריטית, אבל העקיצות שלו משובחות כתמיד וציניות במידה הנכונה.

הדמויות המשונות הללו מספקות חווית צפייה משעשעת מאוד שגרמה לי בהחלט לרצות לראות את כל הארוחות של אותו השבוע. אך אם התחלתם לצפות בתוכנית וגיליתם שחבורת הטיפוסים הססגונית הזו אינה כוס התה שלכם, תמיד תוכלו להמתין שבוע ולנסות את מזלכם עם 5 החברים שיככבו על המסך בשבוע הבא.

אז תרשו לי להמליץ בכל פה על "בואו לאכול איתי", תוכנית בישול מזן אחר ומרענן באינפלציית תוכנית הבישול הישראליות.

שבו וראו (גם בערוץ אחד יש דברים טובים). הסדרה תתחיל ביום ראשון הקרוב בימים א-ה בשעה 19:00.

עמי הוכנר וקובי קלייטמן

1 comments:

שלומי אמר/ה...

אם לא בשביל הירידות שלהם אחד על השני במהלך ה"ביקורת" שי אביבי תמיד עושה את זה