יום שלישי, 14 באוגוסט 2012

הפתעות קולינאריות בחיפה

4 חברים, 2 הפתעות ויום שישי אחד בחיפה. כך תוכנן וכך גם קרה באחד מימי שישי האחרונים, עת שמנו פעמינו לצפון הרחוק ונטול הקור (בניגוד למובטח באגדות), הוא העיר חיפה. וככל שאנחנו מתקרבים כך ליבי פועם בחוזקה. אנחנו נוסעים להיפרד מחברים שעוזבים את הארץ לטובת עבודה נחשקת בחו"ל. עצוב, נכון אבל זה לא מנע ממני לחוות שתי פנינות קולינאריות בחיפה.


התחלנו את הבוקר בצעידה קלה לכיוון קפה לואיז. בישראל כמו בישראל, לא ניתן היה להזמין מקום ביום שישי לארוחת בוקר, אז פשוט התפללנו כל הדרך שאגלי הזיעה לא יעלו חרס ושיימצא לנו מקום. הגענו, נכנסנו, העפנו מבט ומצאנו את עצמינו יושבים מתחת למזגן בעוד מחלפות ראשי בנות 3 המילימטרים מתנפנפות להן בהנאה.

האווירה בקפה לואיז נעימה מאוד, ממש אווירת יום שישי בבוקר, לא לחוצה ומלאת ערבוביה של ריחות ביצים המתגבשות לכדי חביתה טריה, לחמים מעלי אדים שאך זה יצאו מהתנור וקפה קלוי. השירות, איך לומר, אהה. לא משהו. חייכני – כן! נחמד – כן! יעיל – לא! מספק – בקושי. אבל כל זה נסלח כשאתם יושבים עם האנשים הנכונים כמו שעשינו אנחנו.

הזמנו שתי ארוחות בוקר זוגיות בעלות של כ-100 ₪ לכל זוג. לא הספקנו להחליף מילה נוספת וכבר היו מונחות לפנינו צלחות גדולות עם ממרחים ומנות קטנות, ארבע קעריות סלט לכל סועד ולחמים. המתנו עוד מעט למנות הביצים שהזמנו ללוות את הארוחה ולשתיה.

הצלחת המרכזית הכילה עלי גפן, ממרח עגבניות עם זיתים (מעולה עד כדי חוסר יכולת להפסיק לאכול אותו מרוח או לא מרוח), גבינת פטה, חצילים מגולגלים עם גבינה, טחינה ירוקה משגעת, ריבה וממרח שום. במרכזה של כל צלחת עמדו לתפארת שתי כוסיות טפיוקה עם פירות טרופים, מנה מרעננת המתאימה לחום הישראלי.

בסלטים, הזמנתי סלט קינואה עם חמוציות, גזר ועשבי תיבול ואילו זוגי הזמין סלט ירקות פשוט וצבעוני.

בינתיים הגיעו גם המשקאות הקרים לשולחננו, מיצים טריים שנסחטים במקום ומהווים שילוב של בריאות וטעם טוב.

אט אט הגיעו גם הביצים לשולחננו, הזמנתי חביתה עם עשבי תיבול ובצל. חביתה טעימה שעמדה בצפייתי מחביתה בבית קפה. ההפתעה היתה דווקא בהזמנת הביצים העלומות על מצע קדאיף שהזמין זוגי. מנה יפהפיה בה מונחות 2 ביצים עלומות על קיני קדאיף כשלידן גבינה, רוקט ועדשים מונבטות. כתוב בתפריט שאלו הן ביצי חופש. חופש או לא חופש, הן היו טעימות.

הלחמים שליוו את ארוחת הבוקר (ללא הגבלה) היו טעימים מאוד גם כן. ובכלל קפה לואיז הוא מקום הדוגל באוכל בריאות (ניתן גם למצוא לחמים נטולי גלוטן ומיצים הנסחטים במקום למשל) עם דגש על טריות ומוצרי איכות. אני בהחלט יכול לומר שקיבלנו אוכל איכותי בטעמים מצוינים ובהחלט במחיר ששווה את הטרחה מהאוטו ועד לבית הקפה במרכז הכרמל.

לחילופין לבאי מרכז הארץ, גיליתי סניף נוסף דרך אתר האינטרנט של קפה לואיז, ברמת החיל.


ההפתעה השניה שציפתה לנו באותו יום שישי הייתה ביקור במעדניית סוידאן שבעיר התחתית. המעדנייה נראית מבחוץ כמו חנות מכולת פשוטה, אלא שכשנכנסים פנימה וצועדים לעבר צידה האחורי מתגלה עולם שלם של מאכלים נפלאים עשויים. כך מצאנו וקנינו עלי גפן ממולאים (אחד המאכלים האהובים עלי ביותר), ארטישוקים ב-3 צורות – שמן, גריל ושמן, וארטישוק פיקנטי (בשמן כמובן), מבחר גדול של גבינות, זיתים, יינות, מתוקים ועוד ועוד.
האנשים במקום מאוד נחמדים והטעמים נפלאים. אני ממליץ לעבור במעדנייה גם אם לא ממש תכננתם להיכנס. חוויה של מקום קטן עם מטעמים משובחים.
kubush



2 comments:

gsizikov אמר/ה...

תענוג, היה כיף בלואיז וכיף לקרא את הבלוג. בין הארוחות בוקר הטובות בחיפה! אגב דילגת על חלק חשוב בבילוי של אותו הבוקר:חנות היין והסיגר. אתמול היה יום הולדת לאמא שלי ושתינו את אחד משני הבקבוקים שקנינו אז (משהו מיקבי הגליל). היו מחמאות, כולל מאבא שלי שמחשיב את עצמו למבין. בשנה הבאה בנאפה ואלי באותו הרכב. קבענו!

גרשון סיזיקוב אמר/ה...

היה כיף בקפה לואיז וכיף לקרא את הדיווח. אכן בין הארוחות בוקר הטובות בחיפה. תיקון קטן: למעשה היה 3 פנינות אותו הבוקר: היין והסיגר. שלשום חגגנו יום הולדת לאמא שלי ושתינו את בקבוק הלוריה שקנינו אז. היו מחמאת רבות כולל מאבא שלי שמחשיב את עצמו למבין. עוד בקבוק מחכה במקרר. פעם הבאה בנאפה ואלי.