יום רביעי, 12 בספטמבר 2012

פורט מכרמי נטופה


שנה חדשה בפתח ומספר היקבים בארצנו הולך וגדל. לשמחתנו מגוון היינות ואיכותם עולה אף היא ומקבלת הכרה נרחבת בעולם. אולי לא מספיק, אבל כמו היין גם לזה יש לתת את הזמן שלו.

יקב חדש שהצטרף לשורת היקבים הקיימים הוא יקב כרמי נטופה. כרמי היקב ניטעו בגליל התחתון בואך נחל תבור בשנת 2006 ונבצרו לראשונה ב-2009. הבציר מבוצע ידנית ועל הכל מפקח היינן פייר מיודובניק.

פייר מיודובניק שנודע בצרפת כיינן המתמחה ביינות כשרים (גם בקרב הברון רוטשילד), עשה עלייה בשנת 2009 וכיום הוא הרוח החיה מאחורי תוצרת היקב.

ליקב מספר יינות אדומים ולבנים משתי סדרות – דומיין נטופה ולאטור נטופה. יחד עם זאת, בחרתי להתמקד ביין פורט שמיוצר ביקב. אני מאוד אוהב פורט באופן אישי ולכן קל היה לפורט של כרמי נטופה להתחבב עלי במהירות.
נטופה רובי רד 2010, זהו שמו ודרגתו של הפורט (מחיר 180 ₪). רובי משמעו שהיין אדום כהה ועבר יישון בחבית בד"כ 3 שנים, במקרה זה שנתיים בחביות עץ אלון. זהו סוג הפורט הנפוץ ביותר. היין מכיל 80% מזן טוריגה נסיונל (זן קלאסי לייצור פורט) ו-20% מזן טמפרנילו. ליין 20% אלכוהול כנהוג בתחום זה.

הפורט עשיר בארומות מתובלות ופירותיות, בבשומת שמזכירה שוקולד ופירות קיץ אדומים כמו שזיפים. שמחתי להיווכח שהפורט הזה אינו מתוק מדי ולכן יתאים לעוגות מפוצצות הדבש של ראש השנה. סיומת הפורט ארוכה ונעימה והזכירה לי לא מעט פורט פורטוגלי מאותה הדרגה שטעמתי לא מזמן.

בהחלט פורט שנעים יהיה לסיים איתו את ארוחת החג, מומלץ.

שנה טובה,
קובי